2.5. - 3.5.

Kudy po třeboňsku na kole

Scházíme se u Soukupa na Kopečku, jak je zvykem, ke kolové akci, kterou Soukup nazval Třeboňsko od hospody k hospodě a název byl, jak se ukázalo, bohužel trefný. V hlavních rolích:

• Horská kola - Johny a Vendy
  • Trekkingy - Petr, Ondra, Vojta, Tonda
  • Liberta - Zdenek
  • Absentér - advokát, jako obvykle

Po obligátním foukání kol u pumpy na Kopečku jsme po asi hodině příprav konečně hotovi vyrazit. Jelikož se jedná o odpočinkovou akci, vyjíždíme asi šedesátikilometrovou rychlostí ke Hlině po hlavní silnici. Tam odbočujeme na okresky a zpomalujeme na pouhou čtyřicítku. Ve Stříbci (jak se skloňuje Stříbřec?) nám k našemu překvapení Tonda sděluje, že jsme právě dokončili první etapu, že tu má v hospodě známou a že se nutně musíme zastavit na jedno. Až na Honzu nikdo nejeví nadšení, ale Soukup si jako obvykle prosadil svojí.

Za Sříbcem začínají vysoké kopce třeboňské vrchoviny a musíme podřazovat. Tonda tvrdí, že by do večera dojel na Plešné jezero. Projíždíme Lutovou a raději s náskokem frčím kolem hospody, aby se třeba někomu nechtělo zastavit. Před Chlumem mému skvělému historickému kolu zamrzla šlapačka, naštěstí skvělý opravář Petr má šikovné ruce a spolu s Vojtou i vybavenou dílnu včetně ponku. S Ouškama zajíždíme v Chlumu ke Kučerům pro kuličky do ložiska, Šeboři a zločinecká palice s radostí zajíždějí na náměstí do hospody (druhá etapa). Z Chlumu pokračujeme po cestičkách na Františkov. Při cestě zajíždíme směrem k hranici , vlastně skoro až na ní, kde leží farma na vysokou. Za plotem se potulují stáda daňčího a laní a jelenů. Dvě laně na nás loudí přes plot, ale tráva jim nechutná. Do stád vpadl správce s terénním fordem broncho a Johny obdivuje jeho motor. Za chvíli po nás začíná správce střílet. Počasí nám mimořádně přeje, nepadá nic s háky, ba dokonce je velmi teplo a svítí slunce. Ve Františkově dokončujeme třetí etapu posezením venku na zahrádce.

Po dalším kafi a pivu míříme směrem na Spáleniště po značené cestě obloukem okolo Rapšachu. Ondra nám cestou ukazuje asi 120 chalup, které si vybral ke koupi. Pak sjíždíme k Halámkům a rozhodujeme se, co dál. Vendy zamzrlo koleno a Johny už taky nehoří nadšením pro velké tůry a tak se směřujeme na Dvory, kdy je prej prima hospoda. Před hospodou sedí parta mládeže, řve kazeťák "čert na koze jel" a hospoda je hrozná. Končíme čtvrtou etapu jedním pivem a rychle mizíme za koleje do nejbližšího lesíka, kde hledáme nocleh. Rozkládáme se pod velmi řídkými stromy a pomalu připravujeme ležení. Kluci rozdělali oheň a Ondra asi 2 hodiny suší buřty. Snáší se na nás několik kilo komárů a oceňujeme výhody teplého počasí. Po dlouhé době nevysedáváme večer v hospodě a můžeme pobýt pěkně venku za vlahého večera. Spadlo šest kapek a Tonda a Petr staví šapitó. Asi do deseti posedáváme u ohně a pak zvolna lezeme do tepla spacáků. Ó ta noc hrůzy. Kolem uší mi bzučí komáři a lezou na nechráněná místa, horkem se nedá ve spacáku vydržet a Johny hrozně chrápe. Mlaskám, strkám do něj a sypu na něho listí. Žádná reakce.

Když už nevydržím s nervama a velmi hlasitě ho posílám chrápat kamsi, na pět minut ztichne. Nezvládám situaci a stěhuji ležení o několik metrů dál, kde když si zacpu uši a schovám se pod celtu, můžu konečně usnout. Po půl šesté jsme všichni zase vzhůru a povalujeme se. Jen Šeboři, jako vždy, chrní. Když už máme všichni skoro sbaleno, probouzejí se a diví. Odjíždíme do Suchdola na missu a pak nás Tonda žene do Boru hned do hospody. Tím končí další etapa. Pak pokračujeme na Šalmanovice a Mladošovice, v lese poleháváme a svačíme a Tonda dává Ondrovi nechutné kázání. Za Mladošovicemi jsme si stopli FamilyFrost a dáváme si nanůčka. Objíždíme chatovou kolonii na Spolském rybníku a hospoďáci jsou rozladěni, že ve Spolí je zavřeno. Přes les míříme na stezku kolem Světa a po kořenech drkáme na Odměny. Poslední etapa končí u kiosku na hrázi. Vyslovil jsem nejen svůj názor, že jsme toho moc neujeli a že jsme moc seděli v hospodě a tváří se na mě, jako že nechápou. Bylo to fajn, měli jsme se pěkně, počasí bylo dokonalé, ale příště uvidíte, zač je toho loket.